De statistieken die we je hieronder meegeven komen doorgaans van Amerikaanse bedrijven. Ze zijn misschien maar deels op je eigen bedrijf van toepassing maar ook dan zijn ze toch betekenisvol. Weet je, in onze huidige consumptiemaatschappij worden we voortdurend gebombardeerd met verschillende producten en diensten. Dit vanaf we opstaan ​​tot we gaan slapen. Probeer je daar maar eens te handhaven als (jong) bedrijf. Branding kan hierin helpen. Het doel van branding is o.a. om bedrijven te helpen zich te onderscheiden, merkwaarden te delen en een vertrouwensrelaties met de klanten te creëren.

1. Gemiddeld zijn er 5 tot 7 vertoningen nodig voordat mensen uw merk herkennen

Jouw merk (brand) moet buiten komen zodat mensen het herkennen. Met een overvloed aan merken op de markt, zouden mensen uw logo zeker meer dan 5 keer zien om het met uw bedrijf te verbinden. En omdat iedereen op sociale media zit, raden we aan om die kanalen – en professionele brandingtechnieken – te gebruiken. Doe het bovendien concistent en zo helder mogelijk. Waar staat jouw onderneming voor?

bron: Pam Moore

2. Kleur verbetert de merkherkenning tot 80%

Het cultiveren van een merkimago is vrij eenvoudig. Als u consequent één kleurenpalet gebruikt voor uw logo, producten, digitale inhoud en promotiemateriaal, kan uw bekendheid met maar liefst 80% toenemen. In onze ogen een betrekkelijk eenvoudige manier om de merkherkenning te verhogen.

Bron: Forbes

3. Door een merk consistent op alle platforms te presenteren, kan de omzet met wel 23% toenemen.

Als uw productverpakking, posts op sociale media, website en promotiemateriaal een uniforme boodschap uitsturen over o.a. uw merkidentiteit en de kernwaarden, is de kans groter dat u geld verzilvert. M.a.w. het belang van merkherkenning komt neer op hogere inkomsten. Hier gaat het verder dan een uniform kleurenpakket of een eenduidige corporate identity. Het gaat ook over inhoud en hoe je die uitdraagt. Hoe zeg je wat?

bron: Lucidpress

4. Bedrijven met een slechte branding betalen 10% hogere salarissen.

Zakelijke branding is belangrijker dan je denkt. Wanneer het goed is gedaan, vindt je makkelijker nieuwe werknemers. En bestaande werknemers blijven langer. De mensen van Smart Dreamers zeggen bovendien dat ook 10% minder aan salarissen betaalt. Straffe kost als je het ons vraagt.
Welke brandingacties onderneemt jouw bedrijf al?

Bron: Smart Dreamers

5. 89% van de klanten blijft trouw aan merken die hun waarden delen.

Waarom is merkwaarde belangrijk? Wist je dat 56% van de consumenten loyaal blijft aan merken die ‘ze snappen’? En 89% van de klanten is loyaal aan merken die hun waarden delen. Geen onbelangrijk cijfer, volgens ons. Zet jij al in op merkwaarden??

Bron: Fundera

Je ziet, sprekende cijfers die wel wat kunnen betekenen voor jouw bedrijf.

Branding is nieuw voor jou?
Kijk hier even voor een intro of neem gerust contact op. We geven je graag vrijblijvend meer uitleg.

Branding statsitieken

Heb je iets gehad aan dit artikel? Deel het op social media!