Laatst kreeg ik enkele documenten doorgestuurd. “Hier, dat is onze huisstijl. Die kan je daarvan afleiden … “
“Oei, sorry, dat is geen huisstijl.”
“Jawel, kijk anders ook maar eens op onze website. Ziet er goed uit, toch?”…

Het zag er allemaal anders uit. Geen lijn in te trekken. Okay, de kleur was hetzelfde.
“heb je al gedacht om een consistente huisstijl te laten ontwikkelen?”
“Waarom, dit is toch goed? Daar gaan we geen geld aan geven hoor, voor ons niet zo belangrijk. Als het er maar goed uit ziet”

En of het er goed uit zag? Tja, ‘mooi’ is iets dat voor iedereen anders is, en dat is okay hoor.
Maar in feite draait het daar niet om. Of een huisstijl ‘mooi’ is. Of een logo ‘mooi’ is.

Waarom heb je dan een huisstijlgids nodig?

Heel kort en bondig:
Een huisstijlgids is essentieel om uw merkidentiteit consistent en herkenbaar te houden. Zelfs als verschillende mensen inhoud voor uw merk ontwikkelen. Zo blijf je zien dat het van jouw merk is. Wie het ook maakt. Een vormgever, een webdesigner, een socialmedia expert …

In de huisstijlgids staan die richtlijnen gedefinieerd zodat de identiteit van jouw merk eender waar herkenbaar is. Door dit consistent toe te passen, schep je vertrouwen. En hoe meer vertrouwen is een merk, hoe snelller klanten overgaan om het te kopen.
Waarom zou je er dan geen tijd aan besteden om het goed te krijgen?

De grote jongens doen het hoor. Waarom zou jij het niet doen?

Huisstijlgids

Enkele voorbeelden

Wil je meer weten over een huisstijlgids? Hier leggen we meer uit waarom je er een zou nodig hebben.

Ben je van plan om een nieuwe huisstijl te laten ontwikkelen. Neem dan nu de eerste stap en contacteer ons! We helpen je graag verder.

Heb je iets gehad aan dit artikel? Deel het op social media!